Strategieksekvering og ledelsessystemer

Strategieksekvering og Ledelsessystemer

Når virksomheder arbejder med deres strategier og måden hvorpå man styrer processer, er der ofte visse udfordringer forbundet med at gå fra tanke til handling. Det er derfor vigtigt at man arbejder med de områder og elementer der kan være afgørende i forhold til succesen af et projekt eller en aktivitet.

Virksomheder oplever ofte tre kritiske faktorer der kan forhindre en optimal Strategieksekvering:

  • Uklare og uforståelige strategier, mål og planer.
  • Manglende kompetencer, ejerskab og ansvarlighed i organisationen.
  • Manglende integration mellem den overordnede strategi og driften.

Ledelsessystemet er den metode der bruges til at udvikle og implementere strategien i den daglige drift. Derudover bruges systemet også til at skabe forståelse for koblingen mellem strategi og drift, i praktiske sammenhænge.

Elementer i ledelsessystemet indeholder:

  • Human Ressource Management (HRM)
  • Kompetenceudvikling og ledertræning
  • Ledelse af forandringer
  • Udvikling af mødestruktur
  • Udvikling af mål og KPI’er på alle niveauer
  • Kobling til strategien
  • System audit

Hos CLS kan vi hjælpe med at identificere indsatsområder og arbejde med udviklingen af de kompetencer, der skal til for at sikre bedste mulige eksekvering af strategien og de systemer indenfor ledelse, der giver mening for jer.

Ring til os

Mandag - Fredag: kl. 8.00 - 16.00
Lørdag - Søndag: Lukket

+45 20 65 55 67